19e Partie / 19e deel
Salmson est une marque qui a été longtemps oubliée par les fabricants de miniatures. Si le coupé 2300S de 1954 est le plus reproduit, les miniatures d'autres modèles de Salmson restent rares. Cette miniature d'Altaya et Ixo est donc plus que bienvenue car elle reproduit pour la première une berline d'une époque tout aussi oubliée, l'immédiat après guerre.
Cette miniature comble donc une absence et ne peut que réjouir les collectionneurs de voitures françaises.
Cette miniature comble donc une absence et ne peut que réjouir les collectionneurs de voitures françaises.
Salmson is een merk dat lang door de fabrikanten van miniaturen was vergeten. De coupé 2300S uit 1954 was weliswaar door verschillende kleine handbouw fabrikanten verkleind en meestal ials resine kit. Andere modellen van het merk zijn zeldzaam en duur.
Deze miniatuur van Ixo en Altaya is daarom zeer welkom omdat het voor het eerste een sedan van Salsom uit een evenals vergeten tijdperk,de eerste naoorlogse jaren, weergeeft.
Deze miniatuur vult een hiaat en is zeker een aanwinst voor de liefhevbbers van franse auto's.
Deze miniatuur van Ixo en Altaya is daarom zeer welkom omdat het voor het eerste een sedan van Salsom uit een evenals vergeten tijdperk,de eerste naoorlogse jaren, weergeeft.
Deze miniatuur vult een hiaat en is zeker een aanwinst voor de liefhevbbers van franse auto's.
Les marques prestigieuses françaises disparaissent les une après les autres tout au long des années 50 victimes de leur incapacité à se moderniser et d'une fiscalité autophobe.
L'apparition de Facel Vega redonna un peu d'espoir, qui hélas fut de courte durée.
Déjà reproduite par Provence |moulage, Pathfinder et Nostalgie la miniature d' Altaya Ixo n'innove pas mais offre une miniature abordable de ce modèle devenu prestigieux.
L'apparition de Facel Vega redonna un peu d'espoir, qui hélas fut de courte durée.
Déjà reproduite par Provence |moulage, Pathfinder et Nostalgie la miniature d' Altaya Ixo n'innove pas mais offre une miniature abordable de ce modèle devenu prestigieux.
De meeste prestigieuze Franse merken verdwijnen de een na de andere gedurende de 50 jaren van vorige eeuw, slachtoffers van hun onvermogen om te moderniseren en van zware autobelastingen. De komst van Facel Vega bracht een beetje, helaas niet lang.
Het gekozen model was al door Provence |Moulage, Pathfinder en Nostalgie verkleind. Deze miniaturen zijn echter schaars geworden. Het model van deze serie biedt een goed en betaalbare alternatieve.
N0 39 Amilcar CGSS 1924
Amilcar était une petite marque qui proposait des voitures sportive particulièrement efficaces et capables de concurrencer les Bugatti type 35. Cependant Amilcar n'atteindra jamais la renommée qui lui était due. La marque fusionna avec Hotchkiss et disparaitra à l'orée des années 40.
Les miniatures de voitures de cette marque sont très rares. Il faut applaudir l'audace d'Altaya et Ixo d'avoir choisi de reproduire cette minuscule CGSS.
Amilcar was een klein merk dat vooral zeer efficiënte sportwagens bouwde. Ondanks hen kleine motoren konden ze met gemak de Bugatti type concurreren.
Amilcar zal echter geen roem hebben en slechts een handje vol liefhebbers houden nog een merk in eer. Amilcar fusioneerde met Hotchkiss en verdwijnen aan het begin van de jaren 1940.
Opnieuw getuigen Altaya en Ixo van moed om deze kleine CGSS te verkleinen.
La vraie, de echte.
Amilcar était une petite marque qui proposait des voitures sportive particulièrement efficaces et capables de concurrencer les Bugatti type 35. Cependant Amilcar n'atteindra jamais la renommée qui lui était due. La marque fusionna avec Hotchkiss et disparaitra à l'orée des années 40.
Les miniatures de voitures de cette marque sont très rares. Il faut applaudir l'audace d'Altaya et Ixo d'avoir choisi de reproduire cette minuscule CGSS.
Amilcar was een klein merk dat vooral zeer efficiënte sportwagens bouwde. Ondanks hen kleine motoren konden ze met gemak de Bugatti type concurreren.
Amilcar zal echter geen roem hebben en slechts een handje vol liefhebbers houden nog een merk in eer. Amilcar fusioneerde met Hotchkiss en verdwijnen aan het begin van de jaren 1940.
Opnieuw getuigen Altaya en Ixo van moed om deze kleine CGSS te verkleinen.
La vraie, de echte.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire