Le modèle de Norev est issu d’un tout nouveau moule et n’a plus rien à voir avec l’ancien. La miniature est reproduite avec le niveau de finition et les détails aux quels le collectionneur actuel est habitué. Cependant l’arrière ne convainc pas. La lunette arrière semble trop carrée par rapport à la voiture originale. Finalement une belle miniature à regarder mais qui pèche cependant par sa fidélité. La question reste de savoir ce que Norev aurait fait si le vieux moule n’avait pas été vendu.
Wegens een gebrek aan middelen kon Panhard geen echte nieuwe auto ontwikkelen. De PL 17, het voorlaatste model van Panhard, werd dus in 1959 op basis van de oude Dyna Z ontwikkeld. Naast de bekende sedan werd deze auto als “break”, cabrio en bestel geproduceerd. In totaal zijn er slechts 130.000 exemplaren gemaakt. Andere modellen dan de sedan zijn dus uiterst zeldzaam.
Zoals veel Eligor modellen, gebruikt deze Panhard een oude mal van Norev. Indien de carrosserie en het interieur ongewijzigd zijn gebleven zijn de wieltjes conform de werkelijkheid. Mooi strak gespoten, zoals alle Eligors. De auto is eenvoudig afgewerkt met hier en daar enkele zilveren streepjes om de belangrijkste details weer te geven. De achterlichten zijn gewoon rood geverfd. Een eenvoudig model van een zeldzame auto die een goede aanwinst was voor de thema verzamelaar.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire